logotype

Public and Regional Financed Projects

CSGI units and affiliated laboratories are involed in several projects. The following list includes the recent and ongoing projects that are financed by the Italian Ministry of University and Scientific Research:

Title: PRIN 2010-2011
Description: Soft Matter Nanostrutturata: dall'indagine chimico-fisica allo sviluppo di applicazioni innovative, 2013-2016.
Title: EASYWASH
Description: Made in Italy innovative self-cleaning textile maintainable through simplified industrial washing cycle for work-wear application - Ministry Economical Development, 2011-2013.
Title: PRIN 2010
Description: Synthesis, characterization and functional evaluation of light hydrides-based nanostructured composites.

Title: FIRB 2009
Description: ITALNANONET
Title: PRIN 2008
Description: Proteins in membrane mimetic systems.
Title: PRIN 2007
Description: Structure/function relationships in oxidative enzymes useful for bio-transformations.
Title: Nanostore
Description: Nanostore project - Fondo Integrativo Speciale Ricerca - FISR 2006.
Title: NANOCOMP
Description: NanoComp, Fondo per gli Investimenti della Ricerca di Base - FIRB 2006.
Title: FISR 2005
Description: Nanostore: hydrogen production and storage in nanomaterials.
Title: PRIN 2005
Description: Proteins in sugar glasses.
Title: FIRB 2003
Description: MICRAN.
Title: PRIN 2003
Description: Biosensors.
Title: MIUR Cipe 488 law funded (2001-2004)
Description: Alternative use of sheep milk fats.

The following list includes the recent and ongoing projects that are financed by Italian Regions:

Title: SPEME ENERBIOCHEM
Description: High energy efficiency agro-industrial System for eco-friendly production of renewable materials and energy for land recovery - PON Campania , 2011-2014.
Title: FOTOSENSORG
Description: Design and Synthesis of new organic sensitizers for non conventional solar cells production - Tuscany Region funds (2010-2013).
Title: TEMART
Description: Tecniche avanzate per la conoscenza materica e la conservazione del patrimonio storico-artistico - Tuscany Region funds (POR CreO FESR 2007-2013).

Title: TECON
Description: Tecnologie innovative per la conservazione e la valorizzazione dei Beni Culturali - Tuscany Region funds (POR FESR 2007 - 2013).

Title: NAVICELLI
Description: Pianificazione e gestione di un sistema energetico locale ad alta concentrazione di produzione da fonte rinnovabile e di cogenerazione, integrata con sistemi di accumulo, orientata all’ottimizzazione energetico-economica e alla fornitura di servizi di rete mediante sistemi "smart grids" – Tuscany Region funds (2010-2012)
Title: MATURE
Description: Heat map of Tuscany Region for the rational and efficient use of energy - Tuscany Region funds (2010-2012).
Title: COMPARE
Description: Assessment of the management of the most relevant waste pathway in Tuscany Region under technical, economics, energetic and environmental profile – Tuscany Region funds (2010-2012)
Title: BT GEO H&P
Description: Electric and thermal distributed Power Production Systems from geothermal sources - Tuscany Region funds (2009-2012).
Title: Centralina di sensori e biosensori per il monitoraggio ambientale
Description: Teletron Euroricerche SRL - University of Cagliari (Prof. M. Monduzzi) - Sardinia Region (2009-2012).
Title: Re.Au.To.
Description: New industrial processes for development of recycle and reuse of cars plastic waste - Tuscany Region funds (2008-2010).
Title: MECHOS
Description: Metodi innovativi in chimica industriale: uso di sistemi ossidativi bioinorganici per ridurre la pressione sull'ambiente dei reflui industriali – POR Ob. 3 Toscana 2000/2006 (D. n. 1785/07), 2007-2008.
Title: NANOMED
Description: Tuscany Region funds (2007).
Title: BIOKER
Description: Innovative drug delivery systems for therapeutic proteins - Biomedicine District of Sardinia 297 law funded (2006-2009).
Title: New types of sheep cheeses
Description: Podda (Milk Industry Cagliari) - New types of sheep cheeses - Sardinia Region (2003-2006).

[ Back ]